תכנית מתאר חדשה לעכו

תוספת של 7,000 יחידות דיור, שטחי תיירות, מסחר ותעסוקה, פארקים עירוניים ושמורת טבע בעיר עכו.

הועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון, אישרה תוכנית מתאר חדשה לעיר עכו הכוללת תוספת של כ – 7,000 יח"ד, 1,144,00 מ"ר של שטחי תעסוקה נוספים, וכ- 270,000 מ"ר המיועדים לתיירות הכוללים תוספת של כ – 3,000 חדרי מלון.

 

במסגרת התכונית הוקצו שטחים ממזרח לכביש 4. כ – 1,800 דונם הוקצו לטובת פיתוח עתידי של שטחי מגורים, מסחר, תעסוקה ושימושים עירוניים אחרים.

 

בתוכנית כלולים גם כ- 248,000 מ"ר עבור מבנים ומוסדות ציבור, מערך שבילי הליכה, טיילת להולכי רגל ושבילי אופניים אשר ישתלבו ברצועת החוף.

 

התוכנית החדשה תביא לפיתוח אזורי מגורים חדשים והתחדשות עירונית של האזורים הקיימים אשר שיהיה מנוף לקליטת אוכלוסייה חדשה בעיר.

 

בנוסף התוכנית תתרום רבות לפיתוח התיירות, המלונאות והתרבות ותהפוך את העיר עכו למוקד כלכלי, תיירותי וחברתי באזור.

 

במסגרת התוכנית מוצע שינויי יעוד לאזור הנמצא בדרום מערב העיר ומאושר היום לתעשייה, אשר יוסב לאזור של תיירות ומגורים.

 

התכנית כמובן שמה גם דגש על שימור ערכים היסטוריים ושימור שמורת הנעמן. וכוללת גם פיתוח של השטחים הפתוחים העירוניים והשכונתיים עם שבילי אופניים והולכי רגל, פארק עירוני גדול אשר ייצור רצף וחיבור בין השטחים הפתוחים (שמורת נחל נעמן, גני ריזוואן הבהאיים, גן ארכיאולוגי בתל נפוליאון ומרכז ספורט עירוני חדש).

 

גם מרכז העיר שבליבו העיר העתיקה והעיר המנדטורית כלול בתוכנית החדשה, והוא מתוכנן להפוך למוקד עירוני עם עירוב שימושים.

 

בנוסף, הקמפוס של מכללת הגליל המערבי מתוכנן להפוך למוקד עם השפעה רבה באמצעות תוספות לזכויות בנייה ושימושים מסחריים לצידו.

 

התוכנית מבוססת למתן מענה להיקף אוכלוסייה עתידי של כ – 85,000 תושבים ואורחים. ותוכננה ע"י משרד יעד אדריכלים, בהובלת מנהל התכנון ובשיתוף עיריית עכו.